Podróże z PKP Intercity z Warszawy do Rzeszowa i do Wrocławia staną się krótsze. W rozkładzie jady pojawi się nowe połączenie Trójmiasta i stolicy. Będą też zmiany w ruchu pociągów do Słupska i w województwie śląskim – to zapowiedzi przewoźnika na korektę marcową, która wejdzie w życie w najbliższą niedzielę (9 marca) i będzie obowiązywała do połowy czerwca.
Wiosną pociągi PKP Intercity pojadą szybciej niż teraz, pasażerowie zaoszczędzą kolejne minuty. Od 8 kwietnia podróżni dotrą
z Warszawy Centralnej do Wrocławia składem Pendolino w 3 godziny i 29 minut. Z Warszawy do Łodzi Fabrycznej dojedziemy pociągami IC Esperanto i Prząśniczka w 1 h 6 minut, a do Zakopanego składem ekspresowym Tatry w 4 h 29 minut. Rekordowo szybko pojedziemy na trasie ze stolicy do Rzeszowa. Ekonomiczny pociąg IC San z Warszawy do Przemyśla przez Radom i Sandomierz pokona tę trasę szybciej.
Podróż zajmie 3 h 47 min.
Nowości rozkładowe
W rozkładzie pojawi się nowe połączenie do Trójmiasta z Warszawy – IC Kuter, który będzie miał postoje m.in. na stajach: Tczew, Malbork czy Ciechanów. W weekendy oraz święta pociąg IC Kinga z Krakowa do Warszawy pojedzie w wydłużonej relacji do Olsztyna. W okresach wzmożonego ruchu pasażerskiego będzie dostępnych więcej miejsc w pociągu IC Skarbek na odcinku Olsztyn – Warszawa, gdyż pociąg będzie zestawiany z dwóch EZT. Będzie mogło nim podróżować ponad 700 pasażerów.
Prace modernizacyjne a ruch pociągów
Trwa
modernizacja linii kolejowej z Gdyni do Słupska. Na odcinku Lębork – Słupsk zamiast pociągu IC Parsęta pojedzie pociąg IC Lazur, który dotychczas jeździł na trasie Łódź – Warszawa – Gdynia. Z kolei pociąg IC Słupia zostanie skrócony o odcinek Gdynia – Kołobrzeg i Kołobrzeg – Gdynia.
Prace modernizacyjne są prowadzone również na Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim. Zmieni się relacja pociągów, które aktualnie kursują do Bielska-Białej: IC Korfanty z Warszawy oraz IC Daszyński do Białegostoku. Oba składy od 6 maja pojadą do Gliwic, zatrzymując się między innymi w Zabrzu, Katowicach Załężu, Chorzowie Batorym czy Rudzie Śląskiej. W związku z tą zmianą wskazane pociągi przestają zatrzymywać się w Tychach, Pszczynie, Czechowicach-Dziedzicach. Aby ułatwić pasażerom z województwa śląskiego planowanie podróży, PKP Intercity wprowadziły
wzajemne honorowanie biletów z Kolejami Śląskimi.
W okresie obowiązywania obecnego rozkładu jazdy 2024/2025 zarządca infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe – przewidział pięć korekt. Jest to związane z modernizacją linii kolejowych. Marcowa korekta rozkładu jazdy jest pierwszą w tym roku.